بهترین بلندگو و سیستم صوتی سقفی بازار ایران کدام است؟ معرفی ۵ محصول برتر

اگر شما هم به فکر راه اندازی سیستم صوتی در منزل و یا  محیط کاری خود هستید، خرید بلندگوی سقفی می تواند بهترین، کارآمدترین و آسان ترین روش برای این کار باشد. از مهمترین دغدغه هایی که هنگام راه اندازی سیستم های صوتی برای کاربران به وجود می آید، انتخاب بهترین بلندگوی سقفی است. انتخاب و تشخیص با کیفیت ترین و مناسب ترین مدل متناسب با نیاز شما، از مهمترین مراحل است. اگر شما هم به دنبال خرید بهترین بلندگو سقفی موجود در بازار ایران هستید در ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

بلندگوی سقفی یکی از پرکاربردترین تجهیزات صوتی است که این روزها در بسیاری از اماکن اداری، تجاری و یا حتی منازل می توانید آن ها را مشاهده کنید. اکثر اماکنی که به پیجینگ و یا پخش موزیک در محیط نیاز دارند از بلندگوهای سقفی استفاده می کنند. بلندگوهای سقفی هیچ فضایی را در محیط شما اشغال نمی کنند و می توانند صدا را به صورت یکنواخت در محیط پخش کنند.

بهترین بلندگو سقفی مناسب اماکن

راه اندازی یک سیستم صوتی خوب نیازمند شناخت کامل و جامع نیاز شما است. در ابتدا باید مشخص کنید که هدف شما از راه اندازی سیستم صوتی چیست؟ اگر تنها پیجینگ را در سیستم پخش می کنید می توانید بلندگوهای ارزان قیمت تری را خریداری کنید. اما اگر پخش موسیقی در محیط نیز جزو نیازهای شما است، باید به سراغ بلندگوهای سقفی گران قیمت تر و با کیفیت تری بروید که قابلیت پخش پیشرفته تری داشته باشند. توجه داشته باشید که انتخاب بهترین بلندگو سقفی باید بر اساس نیاز شما باشد و نمی توان مدلی را به عنوان بهترین باند سقفی معرفی کرد. ابتدا باید مشخص کنید که بلندگوی انتخابی شما قرار است در چه مکانی مورد استفاده قرار گیرد و به دنبال بهترین بلندگو برای چه محیطی هستید؟ به طور مثال:

  • بهترین بلندگوی سقفی برای پیجینگ
  • بهترین بلندگوی سقفی برای منزل
  • بهترین بلندگوی سقفی برای پخش موزیک
  • بهترین بلندگوی سقفی برای محیط باز
  • بهترین بلندگوی سقفی برای استخر
  • بهترین بلندگوی سقفی برای سالن سخنرانی
  • بهترین بلندگوی سقفی برای باغ و ویلا

 در موارد استفاده ای که می خواهید پخش موسیقی داشته باشید باید از نوع موزیکال این بلندگو ها استفاده کرد. در مدل های موزیکال باند سقفی علاوه بر ووفرو تیوتر، بردی به نام کراس آور وجود دارد که توانایی تفکیک فرکانس بالا و پایین را دارد که موجب ایجاد صدای واضح و با کیفیت می شود. این نوع بلندگوها عموما در فضاهایی مانند فروشگاه ها، مزون ها، کافه ها، رستوران ها، منازل و ویلاها مورد استفاده قرار می گیرد. بهترین باندهای سقفی که مناسب پخش موزیک هستند معمولا در رستوران ها، کافه ها و فروشگاه ها به کار گرفته می شوند.

بلندگو سقفی مناسب برای اماکن

برای انتخاب بهترین باند سقفی از نظر ظاهری باید فضا، اکوستیک محیط و همچنین استایل و دیزاین داخلی محیط را در نظر گرفت. اکثر بلندگوهای سقفی در دو رنگ مشکی و سفید در بازار به فروش می رسند. اما نگران نباشید شما می توانید با تهیه رنگ مخصوص، بدنه ی بلندگوی سقفی خود را به هر رنگی که متناسب با محیط شما است، در آورید. علاوه بر این شکل ظاهری بلندگوهای سقفی نیز به دو نوع مربع و دایره ای در بازار وجود دارد. اگر دیزاین شما زاویه دار است یک قاب مربعی می تواند با محیط همخوانی داشته باشد.

انواع مختلفی از بلندگوهای سقفی در بازار ایران و جهان موجود است که در مکان های گوناگون با کاربری های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع از بلندگوها در سالن‌های آمفی تئاتر و کنفرانس، مراکز سخنرانی، مساجد، و … نصب شده و با توجه به مساحت سالن، تعداد و کیفیت خروجی صدای آن‌ها، مورد استفاده قرار می گیرند.

بهترین مدل های باند سقفی در دو مدل توکار و روکار موجود هستند. اگر در محیط مورد نظر شما، سقف از نوع کاذب یا کناف است می توانید از بلندگوهای سقفی توکار استفاده کنید. در این صورت شما می توانید با توجه به اندازه و ابعاد بلندگو، سقف را برش دهید و بلندگو را درون سقف جا گذاری نمایید.

بلندگوهای سقفی رو کار همان طور که از نام آن ها پیداست، بر روی قسمت بیرونی سقف نصب می شوند. برای نصب این نوع بلندگوها احتیاجی به بریدن سقف نخواهد بود. توجه داشته باشید که بعد از انتخاب بهترین اسپیکر سقفی ، برای نصب آن ها اعم از روکار و توکار باید از متخصصین امر کمک گرفت تا بلندگو دچار صدمه و آسیب نشود و کیفیت صدای آن هم دچار اختلال نشود. برای نصب سیستم صوتی خود با مشاوران ما در چکاوک تماس بگیرید.

مطالب مرتبط
بلندگوی سقفی چیست؟ همه چیز درباره بلندگو سقفی (آپدیت ۱۴۰۱)
راهنمای خرید سیستم صوتی مناسب رستوران و کافی شاپ ها

نکته مهمی که بعد از هدف راه اندازی باید در نظر گرفت، محیط استفاده از اسپیکر سقفی است. توجه داشته باشید که هر بلندگویی را در مکان های مختلف نمی توان استفاده کرد. برخی از اماکن مانند استخر، سونا و محیط هایی که رطوبت زیادی دارند باید حتما در آن ها از بهترین باندهای سقفی ضد آب (واتر پروف) استفاده کرد. در برخی از محیط ها که دمای بالایی دارند و احتمال ایجاد آتش سوزی در آن بالا است، باید از بلندگوهای سقفی ضد حریق استفاده کرد. اگر قصد راه اندازی سیستم صوتی در مکان باز را هم دارید باید اسپیکرهای سقفی مخصوص باز را خریداری کنید. برای راهنمایی های تخصصی تر در خصوص انتخاب بهترین اسپیکر سقفی می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

اگر به دنبال خرید بهترین اسپیکر سقفی موجود در بازار ایران هستید در ادامه شما را با برخی از مدل های پرفروش آشنا خواهیم کرد:

بهترین برندهای بلندگو سقفی

مهمترین پارامتری که برای خرید یک اسپیکر سقفی با کیفیت باید در نظر گرفت برند آن است. از شناخته شده ترین و با کیفیت ترین شرکت های تولید کننده بلندگوهای سقفی می توان چند کمپانی را نام برد که شما می توانید بهترین اسپیکر سقفی را از میان مدل های این برندها انتخاب کنید:

  • یاماها
  • فونیکس
  • JBL
  • بیسکو
  • جاسکو
  • MD

این کمپانی ها مدل های مختلفی مناسب برای طیف نیازهای متفاوت را طراحی و تولید کرده اند که اکنون در بازارهای جهانی از فروش بالایی برخوردارند. وب سایت فروشگاهی چکاوک مدل های پر فروش و کارآمد این برندها را در بازار ایران به فروش می رساند و شما می توانید با بررسی بخش خرید بلندگو سقفی، مدل های مختلف تولید شده توسط این کمپانی ها را بررسی کنید و بهترین اسپیکر سقفی متناسب با نیاز خود را بیابید.

در ادامه چند مدل پرفروش از این برندهای مطرح جهانی را مورد بررسی قرار خواهیم داد :

بلندگو سقفی JBL مدل JBL Control 26ct

بلندگو سقفی JBL مدل JBL Control 26ct  یکی از پرفروش ترین بلندگوهای موجود در بازار است که از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است. این بلندگو ساخت کمپانی JBL است. ویژگی های فنی بلندگوی خوش ساخت جی بی ال مدل Control 26ct را در جدول زیر مشاهده می کنید.

جنس بدنه ABS
ووفر ۶.۵inch
حداکثر توان خروجی ۶۰w
رنج پاسخ فرکانسی ۷۵HZ-20Khz

 

بلندگو سقفی جاسکو مدل Jasco 150

بلندگو سقفی jasco 150 از بهترین بلندگوهای موجود در بازار است که در طیف وسیعی از اماکن می تواند مورد استفاده قرار گیرد. اطلاعات فنی مدل جاسکو ۱۵۰ را در جدول زیر مشاهده می کنید :

جنس بدنه ABS
نوع و سایز ووفر Full range- 4inch
حداکثر توان خروجی ۱۵w
ورودی ۱۰۰ وات ۷۰V-100V
امپدانس ۸ اهم
رنج پاسخ فرکانسی ۵۵HZ-18Khz
بلندگو سقفی جاسکو

بلندگو سقفی ام دی مدل MD mc-2630

بلندگو سقفی ام دی مدل  MD mc-2630از تولیدات کمپانی MD است که دارای کیفیت عالی است و می تواند کیفیت صدای عالی و شفافی را در محیط پخش کند. اطلاعات فنی مدل mc-2630 را در جدول زیر مشاهده می کنید :

جنس بدنه ABS
سایز ووفر ۶inch
سایز توییتر ۱inch
حداکثر توان خروجی ۴۰w
ورودی ۱۰۰ وات ۷۰V-100V
امپدانس ۸ اهم
رنج پاسخ فرکانسی ۶۰HZ-19Khz

بلندگو سقفی ام دی مدل MD mc-2650c

بلندگو سقفی اهمی MD مدل mc-2650c با وجود کیفیت ساخت بالا و امکانات مناسب، قیمتی اقتصادی و مقرون به صرفه دارد. در جدول زیر می توانید برخی از خصوصیات فنی این بلندگو سقفی را مشاهده کنید.

جنس بدنه ABS
نوع و سایز ووفر Two Way- 6.5inch
سایز توییتر ۱ inch dome tweeter
حداکثر توان خروجی ۸۰w
کراس اور دارد
امپدانس ۸ اهم
رنج پاسخ فرکانسی ۸۰HZ-20Khz

بلندگو سقفی یاماها مدل Yamaha NS-IC600

بلندگو سقفی yamaha ns ic-600 از تولیدات پرفروش کمپانی شناخته شده یاماها است که با قابلیت های کاربردی خود می تواند برای نصب در بسیاری از مکان ها، مناسب باشد. جدول زیر برخی از مشخصات این بلندگو را نشان می دهد:

بلندگو سقفی Yamaha NS-IC600 از کنار
جنس بدنه ABS
سایز ووفر ۶.۵inch
نوع ووفر Two Way
حداکثر توان خروجی ۱۱۰w
امپدانس ۸ اهم
رنج پاسخ فرکانسی ۶۵Hz-28KHz

سوالات متداول

آیا خرید بلندگوی سقفی احتیاج به کارشناسی دارد؟
بهتر است قبل از خرید از کارشناسان مشاور متخصص چکاوک در این امر کمک بگیرید تا بتوانید بهترین انتخاب را با توجه به نیاز و بودجه خود داشته باشید.

آیا بلندگوهای سقفی برای نصب در محیط محدودیت دارند؟
بلندگوهای سقفی با توجه به ویژگی های خود مناسب برای طیف محدودی از محیط ها هستند و شما نمی توانید هر بلندگویی را بدون توجه به خصوصیات آن در محیط خود به کار بگیرید.

آیا بهترین بلندگوهای سقفی تولید شده در دنیا در ایران موجود است؟
سایت چکاوک تلاش کرده است که با کیفیت ترین بلندگوهای موجود در بازار جهانی را در ایران به فروش برساند. با بررسی سایت می توانید مدل مورد نیاز خود را بیابید.

آیا تمامی بلندگوهای محیط باید از یک مدل باشند؟
پاسخ به این سوال نیازمند کارشناسی محیط است و ممکن است برای برخی از اتاق ها نیاز به مدل های مختلف باشد.

جمع بندی

همانطور که توضیح داده شد، انتخاب بهترین بلندگو سقفی بیش از همه به نیاز شما بستگی دارد. بررسی برند و امکانات و اطلاعات مدل مورد نظر مراحل مهمی است که باید در انتخاب طی کنید. ما در این مقاله سعی کردیم شما را تا حد امکان در خرید و انتخاب بهترین بلندگو سقفی راهنمایی کنیم، اما بهترین راه برای انتخاب هوشمندانه و دقیق این است که از متخصصین این امر راهنمایی بگیرید. برای گرفتن مشاوره تخصصی با مشاورین ما در چکاوک تماس بگیرید.

مرجع: ویکی پدیا

5/5 (1 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *