راهنمای خرید بهترین سیستم صوتی ادارات و سازمان ها

سیستم صوتی ادارات و سازمان ها سیستمی برای پخش انواع صوت و ایجاد ارتباط میان کارکنان اداره ها و سازمان ها می باشد.
ممکن است بسته به نوع اداره و سازمان و زمینه فعالیت آن، با هم متفاوت باشند. این سیستم می‌تواند برای پیجینگ و انتقال اطلاعات صوتی، کنفرانس، پخش موسیقی پس زمینه و یا پخش اذان در مکان هایی مثل نمازخانه آن اداره یا سازمان به کار گرفته شود.

اولین قدم برای انتخاب سیستم صوتی ادارات و سازمان ها

? در ابتدا باید فضای مورد نظر را انتخاب کنید.

? اتاق، سالن و یا به طور کل، مکانی که قرار است سیستم صوتی را در آن نصب کنید در نظر بگیرید.

? اگر مدت زمان زیادی را مشغول کار در ادارات و سازمان ها هستید حتما متوجه این مسئله شده اید که صدای دستگاه های فکس و پرینتر بعد از مدتی می‌تواند بسیار خسته کننده و آزار دهنده باشند.

? در این مواقع پخش یک موسیقی از سیستم صوتی ادارات و سازمان ها می تواند از خستگی زودهنگام کارکنان جلوگیری کرده و خلاقیت و انرژی بیشتری برای ادامه کار به آنها بدهد.

? همچنین افراد می توانند با استفاده از سیستم پیجینگ، شخص یا اشخاص مورد نظر در اداره را به راحتی پیج کرده و یا مدیران با برگزاری جلسات کنفرانس، به ارتقاء اداره یا سازمان، کمک کنند.

سیستم های صوتی مناسب برای ادارات و سازمان ها

سیستم صوتی ادارات و سازمان ها سیستمی برای پخش انواع صوت و ایجاد ارتباط میان کارکنان اداره ها و سازمان ها می باشد. ممکن است بسته به نوع اداره و سازمان و زمینه فعالیت آن، با هم متفاوت باشند. این سیستم می‌تواند برای پیجینگ و انتقال اطلاعات صوتی، کنفرانس، پخش موسیقی پس زمینه و یا پخش اذان در مکان هایی مثل نمازخانه آن اداره یا سازمان به کار گرفته شود. انواع مختلفی از سیستم صوتی برای استفاده در ادارات و سازمان ها وجود دارد که در ادامه به معرفی آن ها می‌پردازیم.

سیستم استریو

این سیستم به طور کل در دو بخش گیرنده و بلندگو ها ارائه می شود و تقریباً هر نسخه از استریو دارای این دو بخش می باشد. توجه به معیار های ویژه کیفیت، به شما کمک خواهد کرد تا بهترین سیستم صوتی ادارات و سازمان ها را انتخاب کنید.

سیستم پیجینگ و پخش موسیقی پس زمینه

یک سیستم صوتی در ایجاد فضای خوشایند برای افراد موثر است. پخش یک موسیقی پس زمینه می تواند فضایی آرام بخش برای مدیران و کارکنان آن اداره و سازمان ایجاد کند. البته این سیستم ها تنها برای پخش موسیقی نیستند و می توانند کاربرد های دیگری هم داشته باشند. از جمله این کاربردها سیستم پیجینگ است.

سیستم پیجینگ در واقع همان سیستم اطلاع رسانی عمومی در ادارات و سازمان ها می باشد.

این سیستم موجب برقراری ارتباط یک طرفه با گروه زیادی از کارکنان اداره و سازمان می شود.

سیستم پیجینگ این امکان را به بلندگوها می دهد تا سیگنال و صدای تقویت شده توسط آمپلی فایر را در سراسر سیستم صوتی ادارات و سازمان ها پخش کنند.

نمونه ای از بلندگوی ستونی برای سیستم پیجینگ

بلندگوها

به طور قطع مهمترین قسمت یک سیستم صوتی بلندگوهای آن است. کیفیت بالای بلندگو ها می تواند تا حدود زیادی کیفیت سیستم صوتی ادارات و سازمان ها را تضمین کند؛ هر چند که کیفیت سایر اجزای به کار رفته در سیستم بسیار مهم است.

بلندگوی سقفی

قیمت بلندگو سقفی با توجه به نوع آن متفاوت است. بلندگوهای سقفی دارای دو مدل توکار و روکار می‌باشند.

? مدل های روکار:
برای سقف هایی که امکان سوراخ کردن ندارند استفاده می شوند و مدل توکار نیز در سقف های کاذب، قابل نصب هستند.

? مدل های توکار:
برای ادارات و به خصوص سیستم پیجینگ، بهترین گزینه استفاده از بلندگوهای سقفی توکار می باشد.

مزیت این نوع بلندگو ها:
این است که می توانند صدا را به طور یکنواخت در کل سالن توزیع و پخش کنند.

بلندگوی سقفی

امروزه به دلیل اهمیت بالای دکوراسیون معمولاً به جای بلندگوهای ستونی و یا ایستاده، بیشتر از بلندگوهای سقفی استفاده می شود. کابل های این بلندگوها در داخل قاب بلندگو و ادامه آن در داخل سقف کاذب یا کناف قرار می‌گیرد؛ در نتیجه از لحاظ ظاهری می تواند بسیار شیک و مرتب باشد. درج فاصله درست میان بلندگوها می تواند موجب پوشش دهی مناسب صوتی در سراسر سالن مورد نظر شود.

بلندگوهای ستونی

نوع دیگر از پرکاربردترین بلندگو های مورد استفاده در سیستم صوتی ادارات و سازمان ها می توان بلندگوی ستونی را نام برد.

این بلندگوها نسبت به سایر انواع بلندگو ها دارای قیمت مقرون به صرفه تری هستند.

این بلندگو در دو نوع سالنی و مخصوص محیط های باز وجود دارد.

? بلندگوی ستونی سالنی:

معمولاً نوع سالنی بلندگوی ستونی برای ادارات مناسب است؛ زیرا ادارات و سازمان ها معمولاً در محیط داخل ساختمان از بلندگو ها استفاده می کنند. هرچند که در صورت نیاز می توان از بلندگوهای ستونی مخصوص محیط‌های باز نیز استفاده کرد.

? بلندگوی مخصوص محیط های باز:

این بلندگو ها به دلیل ضد آب بودن، استحکام بالای بدنه و مقاومت بالا در برابر شرایط محیط های باز، دارای قیمت بالاتری هستند.

از آنجایی که قیمت بلندگو های سالنی نسبت به بلندگوهای مخصوص محیط باز ارزان تر می باشد استفاده از این نوع بلندگوها صرفه اقتصادی بیشتری هم خواهند داشت.

از بلندگو های ستونی هم می توان برای پخش موسیقی پس زمینه، پخش اذان و سیستم پیجینگ استفاده کرد.

بلندگوی ستونی چکاوک

بلندگوهای دکوراتیو

اگر علاوه بر کیفیت بلندگو ها ظاهر و دکوراسیون سالن و اتاق ها برای شما مهم است می‌توانید از بلندگوهای دکوراتیو استفاده کنید.

این بلندگوها به آسانی با دکور محل مورد نظر شما ادغام می شوند و زیبایی خاصی به محل می‌دهند. این بلندگوها علاوه بر ادارات، در انواع مکان هایی که از سیستم صوتی استفاده می کنند، کاربرد دارند. بلندگوهای دکوراتیو را می توان روی سقف و روی دیوار نصب کرد و یا همچنین می توان بلندگو های دکوراتیو کوچک را روی میز قرار داد؛

? از بلندگوهای ایستاده دکوراتیو هم در کف سالن ها استفاده می شود.

بلندگوی دکوراتیو

مواردی که قبل از نصب بلندگو باید به آن ها توجه شود

تمامی این بلندگو های ذکر شده را می توانید در جای جای مکان مورد نظر نصب کنید. اما پیش از نصب باید به مساحت سالن و یا اتاقی که می خواهید بلندگو های سیستم را در آن نصب کنید توجه داشته باشید.

زیرا توجه به این نکته به شما در انتخاب اندازه بلندگو و تعداد بلندگو های مورد نیاز کمک می کند. نصب بلندگوها در فاصله های بسیار کم ممکن است موجب ایجاد مزاحمت برای سایر افراد شود؛ همچنین قرار دادن بلندگوها در فاصله زیاد از هم باعث می شود تا صدای آنها به اندازه کافی بلند و قوی نباشد.

آمپلی فایر

? آمپلی فایر دستگاهی است که باعث تقویت صدا در سیستم های صوتی می شود و امکان تقویت سیگنال های صوتی را که از دستگاه منبع می آیند، فراهم می کند.

در واقع زمانی که صوت دریافت شده توسط یک میکروفون، به جریان الکتریکی تبدیل می شود آمپلی فایر، ولتاژ و سیگنال آن را تقویت می کند.

این عملکرد آمپلی فایر موجب می شود تا از قطع و وصلی صدای سیستم و ایجاد نویز جلوگیری شود و صدای پخش شده از سیستم صوتی ادارات و سازمان ها دارای بالاترین کیفیت ممکن باشد.

آمپلی فایر ها در توان های متفاوتی تولید می شوند که بسته به تعداد و اندازه بلندگو ها ، باید آمپلی فایر مناسب را انتخاب کرد.

آمپلی فایر چکاوک

سیستم کنفرانس

سیستم کنفرانس موجب ایجاد نظم در جلسات می‌ شود که این مسئله می‌تواند باعث افزایش بازدهی کارکنان آن اداره یا سازمان شود سیستم های کنفرانس به دو دسته ساده و پیشرفته تقسیم می شوند.

سیستم کنفرانس بخشی از سیستم صوتی ادارات و سازمان ها می باشد که مدیران و کارکنان یک اداره یا سازمان از طریق این سیستم با یکدیگر تبادل نظر می کنند.

از این رو استفاده از تجهیزات با کیفیت در این سیستم بسیار مهم است.

سیستم کنفرانس شامل منبع تغذیه، میکروفون های کنفرانس و کابل ها است.

می‌توانید برای اطلاع از بهترین سیستم صوتی ادارات و سازمان ها با کارشناسان سایت چکاوک در ارتباط باشید.

انواع میکروفن کنفرانس

میکروفون های کنفرانس در دو نوع سیمی و بی‌سیم هستند. میکروفن کنفرانس سیمی، برای انجام وظایف ارتباطی از کابل برای انتقال سیگنال استفاده می‌کند.

از مزایای میکروفن کنفرانسی سیمی ارزان‌تر بودن قیمت و قابل اعتماد بودن آن است.

میکروفون‌های کنفرانس بی‌سیم از فناوری Wifi یا مادون قرمز برای برقراری ارتباط بین میکروفن ‌ها استفاده می‌ کنند. مزیت میکروفن کنفرانس بی‌سیم، آزادی حرکت و جلوگیری از مشکلات کابل است.

میکروفون پیجینگ

انواع سیستم های کنفرانس

نوع ساده و قدیمی این سیستم، سیستم آنالوگ نام دارد. تنها قابلیت سیستم آنالوگ دریافت و تقویت صدا و انتقال آن به بلندگوهای سیستم صوتی برای پخش است. امروزه این سیستم کمتر به کار گرفته می ‌شود اما اگر به دنبال سیستمی با قیمت مناسب هستید سیستم آنالوگ می تواند مورد مناسبی برای اتاق کنفرانس شما باید.

یک سیستم کنفرانس خوب و مناسب سیستمی است که از به وجود آمدن نویز جلوگیری کند که این قابلیت در سیستم های کنفرانس دیجیتال قابل مشاهده است و سیستم های آنالوگ فاقد این ویژگی هستند. از دیگر مشخصه های یک سیستم کنفرانس با کیفیت و مناسب این است که این سیستم توانایی پخش و انتقال صدای سخنران، به بهترین نحوه ممکن را داشته باشد. البته معیار های زیادی برای تعیین میزان کیفیت یک سیستم کنفرانس وجود دارد که این دو مورد از ابتدایی ترین و مهم ترین معیار ها هستند.

مزیت سیستم کنفرانس دیجیتال

سیستم های کنفرانس دیجیتال به عنوان جایگزینی پیشرفته تر برای سیستم‌های آنالوگ می باشند. قابلیت های این سیستم در مقایسه با سیستم آنالوگ، بسیار گسترده تر است. سیستم های دیجیتال علاوه بر اینکه دارای تمامی قابلیت های سیستم های آنالوگ هستند قابلیت های منحصر به فرد خود را نیز دارند. قابلیت رای گیری، ترجمه همزمان با کنفرانس، به اشتراک گذاری اسناد و محتوای صوتی و تصویری، پخش همزمان صدا در چندین منطقه و سالن یا اتاق و قابلیت ادغام با سیستم های صوتی و تصویری از ویژگی های این سیستم می باشد.

جمع بندی

زمانی که در حال انتخاب سیستم صوتی ادارات و سازمان ها هستید باید نکات زیادی را مد نظر بگیرید. ممکن است در ابتدا با دیدن انواع مختلف بلندگوها سردرگم شوید اما این را بدانید که استفاده از یک سیستم صوتی مناسب می‌تواند موجب ایجاد فضایی دلپذیر و توأم با نظم در ادارات و سازمان ها شود.

منبع: wikipedia , DHN
0/5 (0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *